• ראשי
  • הפתרונות שלנו
    • אסטרטגיית תוכן
    • קריאייטיב דיגיטלי
    • ניהול קמפיינים
    • סטוריטלינג לסטארטאפים
    • תוכן מבוסס עובדים (EGC)
  • המוצרים שלנו
    • Content Checkup
    • Your Content Machine
  • בלוג
  • צור קשר
  • English
תפריט
  • ראשי
  • הפתרונות שלנו
    • אסטרטגיית תוכן
    • קריאייטיב דיגיטלי
    • ניהול קמפיינים
    • סטוריטלינג לסטארטאפים
    • תוכן מבוסס עובדים (EGC)
  • המוצרים שלנו
    • Content Checkup
    • Your Content Machine
  • בלוג
  • צור קשר
  • English
Youtube Linkedin Facebook Instagram

052-3669099

ראשי » כללי » “נו, אז מה אתה מספר?!”

“נו, אז מה אתה מספר?!”

12 במרץ 2020 תגובה אחת

כולם עושים היום סטוריטלינג.

אשכרה. כולם משתמשים במילה הזאת וזורקים אותה לאוויר כאילו היתה לייק באינסטגרם – שתי נקישות על המסך ואתה סטוריטלר. שתי נקישות בעקבים, ואת הקוסמת מארץ סטורי.
ומה זה משנה אם אני הייתי קודם, או שהתעוררתי מאוחר. אם העתקתי או רק “שאבתי השראה”. אם זה היכה בי רגע אחרי שהורדתי סנאפצ’ט, או רגע לפני שחשבתי על ה

קונספט של פייסבוק, אבל לא מימשתי בגלל מבצע “חומת מגן”, או בגלל המבצע שבדיוק היה באסוס.
אוקיי, הבנתי. כולם כאן מספרי סיפורים – “אתה כמו ההוא מ”סיפורי עמים” עם הכלב ליד האח הבוערת?”, “אתה כמו יוסי אלפי עם הפסטיבלים והבינג’ הלילי?”, “כשכתבת את פיץ’ המעלית היית במעלית?” – שמעתי כבר את כל ההלצות, כולל את חביבת הקהל, האלה-לי להב של הדאחקות: “נו, אז מה אתה מספר?!”
גיחי גיחי צחוק של פסיכי. חשבת על זה בעצמך, או ששכרת סטוריטלר?

אבל צחוק בצד – שאלה לגיטימית: מה זה סטוריטלר? בשביל מה צריך את זה? על מה כל הסיפור?

בעיניי, סטוריטלר הוא מיילדת. כן, מה ששמעתם.
דולה של סיפורים, שיטת לה-מאז של נראטיבים, שפופרת משחת שיניים של טון ושפה, 669 של פורמטים וטריגרים, כותש שום של רגש וקוסמטיקאית של הנעה לפעולה.
כל הרעיון בסטוריטלינג שעובד הוא לא לספר את הסיפור שלי, אלא את שלך – של החיים שלך, המשפחה שלך, המיזם, העסק, החלום שלך. סטוריטלר טוב לא מספר את הבדיחה – הוא מקשיב לה, יודע לזהות למה היא לא מצחיקה ואז לעשות בה אלף שינויים קטנים כדי להפוך אותה לקורעת מצחוק. הילריוס. בעיקר כשהיא יוצאת מהפה שלך.
כשסיפור טוב נולד, הרגעים הראשונים שלו קריטיים להמשך חייו. אם רוצים שהסיפור יגדל ויתפתח לכדי סיפור מוצלח, חייבים לדאוג לו להתחלה רכה. הראשונים שישמעו את הסיפור צריכים להתאהב בו מיד, להאמין לו.
אירוני, אבל ככל שהמדע מקרב אותנו ליום שבו נוכל להנדס תינוקות, כך ההאצה הטכנולוגית לא משאירה לנו זמן להנדס את הסיפור שלנו, לתת לו להתפתח בהדרגה, או לנסות אותו קודם על משפחה וחברים. סיפור מעולה יתפשט מהר, וככל שהוא יהיה מוצלח יותר, כך תהיה לנו פחות שליטה על מי מספר אותו, כיצד הוא מסופר ומה מבינים אלה ששומעים אותו.
מה שמטריד עוד יותר זה שגם סיפור גרוע יתנהג בצורה דומה – יתפשט מהר כמו קורונה, יגרום נזק תדמיתי כמו הפוד מרקט בשרונה ויוצא מהקשרו בכל פעם שיועז הנדל יביט במראה.

בקיצור, תפקיד הסטוריטלר הוא לוודא שהסיפור לא יוצא גרוע, ולספר אותו מהטייק הראשון בצורה הכי טובה שאפשר – הכול כדי שהסטורי שלנו יפרח, שיהדהד, שיכה גלים, שיחזור הביתה בזמן, או לפחות שיודיע שהוא מאחר. שלא יסנן, שלא ישתולל ושלא יבזבז בלי חשבון. שיילך לעבוד ויעשה אותנו גאים.
בעולם שבו לכל אחד יש את הסיפור שלו, והפיתוי לספר אותו בעשרות ערוצים, פלטפורמות ובמות בידור רק הולך ומתעצם, נכון וכדאי לשכור את שירותיו של סטוריטלר צמוד בריטיינר שמן ותנאי תשלום נוחים.
זה חשוב במיוחד כשיש לכם מטרה עסקית מוגדרת, ושהדרך אליה היא לא “תלך ישר, ישר, ישר ותשאל שם”. כשחווית הלקוח מצריכה שינוי עמדות, חינוך שוק וביסוס רגשי – סיפור טוב יקצר את הדרך ללב הלקוח, ומשם עד למוח שלו, כבר יש נתיב מהיר.

אם הגעתם עד לכאן, אני רוצה לשתף אתכם בשלוש שאלות שאנחנו שואלים את הלקוחות שלנו (ואת עצמנו) בכל פעם שאנחנו יוצרים סטורי חדש. לסדר השאלות יש חשיבות גדולה:

• לאיזה קהל הסיפור מיועד?
• מה יוצא להם מהסיפור הזה?
• מהי המטרה (העסקית) שלכם?
אחרי שעניתם על השאלות בכנות, שבו לכתוב פסקה אחת, שתמלא את עמוד ה”אודות” באתר שלכם. נסו לפנות אל קהל היעד שבחרתם, להתמקד בתועלות שהם יפיקו מהמוצר או השירות שלכם, וציינו מהי המטרה או האג’נדה שלכם. כשתסיימו, תנו לארבעה אנשים שאתם מעריכים את דעתם לקרוא ולתת לכם הערות והארות על הפסקה – חשוב שאלה יהיו אנשים שמכירים אתכם, אבל לא מאוד קרובים אליכם.
תקשיבו להערות, תתקנו בהתאם, ואתם בדרך לסוף הטוב.

אז אחרי כל זה, עולה השאלה האם סיפורים יכולים להיות מוצלחים גם בלי עזרת הסטוריטלר?
התשובה היא בהחלט כן, אבל איפה הכיף בזה?

לשתף זה בריא
« הקודם
תגובה אחת
  1. sikis izle 13 בנובמבר 2020 בשעה 16:09 הגב

    There is definately a great deal to learn about this subject. Pauly Svend Aeneas

השארת תגובה

ביטול

Storyline ברשת
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
הקטע הזה עליי

קוראים לי אביעד רבינוביץ', ואני Storyteller.
את דרכי המקצועית התחלתי בעיתונות הכתובה, ולאחר מכן עסקתי בניהול תוכן דיגיטלי בחברות סלקום, לוגיה, אורנג' ועוד. בשנים האחרונות שימשתי במגוון תפקידי ניהול תוכן, מוצר ופיתוח עסקי בחברת קונדואיט. כיום, אני מייעץ לסטארטאפים ולחברות טכנולוגיות אחרות על Content Growth, שזו בעצם הדרך להשגת מטרות עסקיות מוגדרות, באמצעות שימוש אורגני ומותאם אישית בתוכן ובערוצים דיגיטליים.

למה Storyline?

כי אנחנו יודעים להעריך את הכוח של המילה הכתובה, כי אנחנו מתרגשים למראה תמונה אחת, ולא משנה לנו כמה מילים היא שווה, כי אנחנו חייבים לראות את הסרט עד הסוף וכי לא חשוב לנו מי תהיה המלכה, כל עוד כולם מסכימים שהתוכן הוא המלך!
וגם כי אנחנו זוכרים שאסור להתחיל משפט ב”כי”, אבל עושים את זה בכל זאת.
כי בא לנו…

לינקים מובחרים
  • Startup Storytelling
  • אסטרטגיית תוכן
  • קריאייטיב
  • ניהול קמפיינים
  • Content Checkup
  • Your Content Machine
  • בלוג
בואו נדבר:
© כל הזכויות שמורות לסטוריליין
Produced by Webzilla
גלילה לראש העמוד
×
loading ביטול
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס